Outsmart Habits, what the "bleep" is that?

Toen onze coach vroeg om de website te gaan veranderen, liet ze weten dat het logo van Consult Supply ook best aangepakt werd. Het enige wat er toen in mij opkwam was, "ook dat nog!" We hadden al heel wat geïnvesteerd , maar ik had me voorgenomen om alles in overweging te nemen wat ze voorstelde.

We zouden een nieuw jasje aantrekken, waarom dan niet het logo vernieuwen? Was dat niet HET uitgangsbord van een bedrijf? Als het sterk gemaakt is, wordt het zelfs "a brand".

Zoals zo vaak, wist ik meteen wie we hiervoor moesten contacteren. Phillipe en Véronique van Sordoff waren mij al voorgesteld op een feestje bij een architect een half jaar eerder. Op dat moment voelde ik dat zij iets voor ons zouden betekenen, ook al was er toen nog geen sprake van een nieuwe website of logo. We maakten een afspraak en het koppel luisterde geboeid naar wat wij doen. Philippe legde nadien één enkel ontwerp voor. Het werd ons nieuw logo.

Outsmart Habits staat voor "slimmer dan de menselijke gewoontes".

Het logo en de baseline sterken ons en maken het gemakkelijker om uit te leggen wat we doen en waar we voor staan. We leveren advies en doen dat op een manier dat de menselijke gewoontes te slim af is. Het is onze manier van zijn en onze aanpak die ervoor zorgen dat we oplossingen vinden waar het anderen voorheen niet lukte. We hadden er zelf nooit bij stil gestaan en waren verrast dat Philippe dit had opgemerkt en kon vatten in slechts twee woorden.

Persoonlijk vind ik het woord "outsmart" ook iets hebben van "voorbij het denken of slim willen zijn",

en dat is precies waar ik mij goed bij voel. Ik laat veel oplossingen binnen komen als "ingevingen".

Uiteindelijk mogen deze ingevingen een rimpel betekenen in het landschap van de projectontwikkeling. Zowel fysiek als in de manier van werken. Het mag aanstekelijk of inspirerend werken voor anderen. Het mogen projecten zijn die op een andere manier tot stand komen.

Vandaar de "C" als onze vingerafdruk, de rimpel die uit deint in het landschap (...van de projectontwikkeling). Het stelt ook de verschillende lagen voor van een project. Anderen zien er dan weer het luisterend oor in. Dat is het ook. We worden tijdens het traject vertrouwenspersonen van onze klanten. We luisteren en stellen oplossingen voor.

Zakelijk

Reacties

Hallo Roseline, Na meer dan 20 jaar ontwerpen en communiceren voor ondernemers, kan ik hierop enkel Frank Van der Linden van ‘De Mens’ parafraseren : “Niemand heeft ooit zo mooi “Ja!” tegen mij gezegd.” Bedankt, het was een plezier. Veel succes gewenst! Philippe